Alla inlägg under september 2009

Av Dina - 30 september 2009 08:59

Sarah brukar alltid säga att alla människor har fått 100%.

Dom hundra procenten fördelar sig sedan mellan utseende och färdigheter.

Jag tex är nog 70-30, mer hjärna än skönhet alltså.

Och det är ok, jag har trots allt uppnått en viss ålder där hjärnan måste vara mer aktiv efter som kroppen inte är det... :-/ *ler*


Vad jag vill komma med det här, jo, till Zlatans påhopp och förelämpning av Aftonbladets Robert Laul.

Mitt under en intervju, med massa journalister och kameror, tittar Zlatan plötsligt på ovannämnda och säger, jag citerar: "Åh, fy fan vad du är ful Laul!"


Jag hade ingen aning hur den här Robert Laul såg ut, då jag aldrig följer sporten, så jag var tvungen att googla.

Det jag kan säga om Laul är att han nog är en 70-30 som jag, inte någon Adonis men inte heller ful.

Zlatan däremot är en 99-1 och jag tror inte jag behöver precisera mig där...

Kanske har hans framgångar förblindat honom? Inte vet jag, men nog har jag sett en hel del       fulare män än Robert Laul, men inte så många fulare än Zlatan.


Av Dina - 29 september 2009 19:22

Idag var jag på mitt första danspass sen i våras.

Jag kom på hur jäkla kul det var!

Jag försökte få med mig min kollega Anneli, men hon skyllde på farmor och farfar...

Det är ok Anneli, för den här gången... *ler*

Av Dina - 29 september 2009 09:44

Tvärtemot vad många kvinnor tror, är det ganska lätt att utveckla ett långvarigt, stabilt, intimt och tillfredställande förhållande med en kille, givetvis undre förutsättningen att killen är en Labrador Retriver. Med mänskliga killar är detta oerhört svårt och det beror på att killar egentligen inte hajar vd tjejer menar med ordet förhållande.


Vi säger att en kille som, för enkelhetens skulle, heter Micke är attraherad av en tjej som, också hon för enkelhetens skull,  heter Dina. Han frågar om hon vill gå på bio; hon svarar ja och de ha rett par trevliga timmar ihop. Några kvällar senare bjuder han ut henne på middag och de har det trevligt igen. De fortsätter att träffas regelbundet och efter ett tag träffar igen av dem någon annan.


Och så, en kväll när de är på väg hem i bilen, slår en tanke Dina och hon säger högt, utan att tänka efter:


- "Inser du att ikväll har vi umgåtts med varandra i sex månader?"


Därpå är det tyst i bilen. Dina anser att det är en öronbedövande tystnad. Hon tänker: "Oj, jag undrar om det störde honom att jag sa så där. Han kanske känner sig besvärad av förhållandet, han kanske tror att jag försöker pressa honom, få honom att ge sig in i något som han inte vill, eller är säker på."


Och Micke tänker: "Uj, sex månader..."


Och Dina tänker: "Men, hallå, jag är inte så säker på att jag vill ha ett förhållande, jag heller. Ibland önskar jag att jag hade lite mer svängrum, så att jag fick tid att fundera på om jag verkligen vill att vi ska fortsätta så här, på väg mot... Jag menar, vart är vi på väg? Ska vi bara fortsätta såhär, med lite trevliga utekvällar ett par dagar i veckan och inget mer? Är vi på väg mot äktenskap? Med barn? Ett liv ihop? Är jag redo för det? Känner jag den här killen, egentligen?"


Och Micke tänker: "...så det betyder att det var ... få se nu... februari när vi började träffas, det bar precis när jag haft bilen på verkstan, vilket betyder... vänta, få kolla trippmätaren... Oj, det är dags för oljebyte!"


Och Dina tänker: "Han är upprörd. Det syns på honom. Jag kanske missuppfattade allting. Han kanske vill ha ut mer av vårt förhållande, han kanske vill ha mer intimitet, mer hängivenhet. Han kanske kände, redan innan jag kände det, att jag var tveksam. Ja, så är det säkert. Det är därför han är så motvillig att säga något om sina egna känslor. Han är rädd att bli nobbad."


Och Micke tänker: "Och jag ska säga åt dem att kolla växellådan igen. Jag skiter i vad de där idioterna säger, det skrapar i lådan i alla fall. Och det är bäst för dem om de inte skyller på det kalla vädret igen. Vilket kalla väder? Det är över tjugo grader varmt ute, och växellådan låter som en jävla skördetröska. Och jag betalade de inkompetenta tjuvarna över 600 spänn."


Och Dina tänker: "Han är arg. Och det förstår jag, det skulle jag också vara. Gud, vad jag känner mig skylldig som låter honom gå igenom det här, men jag kan inte rå för mina känslor. Jag är ju inte säker."


Och Micke tänker: " De kommer säkert att säga att garantin bara gäller i nittio dagar. Exakt det kommer de att säga, svinen."


Och Dina tänker: "Jag kanske är för idealistiskt lagd, som håller på att bänta på att en riddare ska komma ridande på sin vita häst. Och här sitter jag bredvid en fullkomligt bra person, en person som jag tycker om att vara med, som jag verkligen bryr mig om och som verkar bry sig om mig. En person som är sårad p g a mina egoistiska, romantiska skolflickefantasier."


Och Micke tänker: "Garanti? Så de vill bråka om garantin? Jag ska nog ge dem deras jävla garanti, rätt upp i..."


- "Micke", säger Dina.

-"Va?" säger Micke överraskad.

- "Snälla, tortera inte dig själv på det här sättet." säger hon medan ögonen fylls av tårar. "Jag borde aldrig ha... Å Gud, jag känner mig så..." Hon bryter ihop och snyftar.

- "Va?" säger Micke.

- "Jag är en sådan dåre." säger Dina snyftande. "Jag menar, jag vet att det inte finns någon riddare. Jag vet det, det är så löjligt. Det finns ingen riddare, det finns ingen vit häst."

-" Ingen vit häst?" frågar Micke.

- "Du tycker att jag är en idiot, inte sant?" säger Dina

- "Nejdå!" säger Micke, lycklig över att kunna det rätta svaret.

- "Det är bara det att... att jag... att jag behöver lite tid." säger Dina


(Här uppstår en 15 sekunders paus medan Micke, som tänker så fort han kan, fösöker hitta ett tryggt svar. Till slut hittar han ett som han tror kommer att funka.)


- "Ja", säger han.

- Åh Micke, känner du verkligen så?" utbrister Dina

- "Hur då?"

- "Om tiden, du vet."

- "Ah," säger Micke, "ja visst."


(Dina vänder sig mot honom och blickar honom djupt in i ögonen, vilket gör honom nervös inför vad hon ska säga härnäst.)


- "Tack, Micke", säger Dina

- "Tack själv", säger Micke


Därpå kör han hem henne och hon ligger på sin säng, ett rov för stridliga känslor, och gråter till solen går upp.

Micke åker hem till sig, öppnar en påse chips, slår på tv:n och fördjupar sig genast i en tennismatch mellan två tjecker som han aldrig hört talats om. Långt bak i hans bakhuvud är det en röst som säger att det var nåt stort och djupt som hände i bilen, men han är ganska säker på att han aldrig skulle begripa det, så han antar att det är bättre att inte tänka på det. Detta är för övrigt även hans inställning till sävlten i världen.


Nästa dag kommer Dina att ringa sina närmaste vänner, och de kommer att diskutera den uppståndna situationen i sex timmar, nonstop. In i minsta detalj kommer de att analysera vad Dina sa, vad Micke sa, de kommer att analysera det igen och igen, utforska varenda ord, uttryck och nyanserande gest. De kommer att fortsätta att diskutera samma sak, om och om igen, i veckor, månader, utan att komma till någon slutsats men också utan att tråkas ut heller.


Under tiden kommer Micke att spela squash med en gemensam vän till honom och Dina, och Micke kommer att avbryta en serve och fråga: "Hördu, har Dina någonsin haft en häst? En vit?"


Vi pratar inte om att var på olika våglängder här, vi talar om olika planeter, belägna i totalt skilda galaxer. Dina kan inte ha en meningsfull kommunikation med Micke om deras förhållande, inte mer än hon kan ha ett meningsfullt parti schack med en anka. Detta därför att summan av Mickes alla tankar i detta ämne är : "Öh?"


Poängen är att om du är en kvinna och vill ha ett lyckat förhållande med en man, finns två regler som bör följas:

 

Regel 1: Förvänta dig inte att killen ska ge sig hän direkt. Med  "direkt" menas här egentligen "under din livstid". Killar är synnerligen motvilliga att ge sig hän. Det beror på att de aldrig känner sig redo.


Regel 2: Ta aldrig för givet att killen vet om att ni har ett förhållande över huvud taget. Killen kommer inte att nå denna insikt för egen maskin. Du måste plantera idén i hans hjärna genom att oupphörligen göra subtila antydningar i den vardagliga konversationen, till exempel:


"Micke, kan du skicka mig sockret, eftersom vi ju har ett förhållande."

 

"Vakna Micke! Det är en tjuv i huset och vi har ett förhållande! Du och jag, alltså."

 

"Goda nyheter, Micke. Min gynekolog säger att vi ska få ett fjärde barn, som kommer att ge ytterligare en indikation på att vi har ett förhållande, du och jag."

 

Så ge aldrig upp, kvinnor. Stå på i dessa banor och saker och ting kommer till slut att gå upp för killen. En vacker dag kanske han börjar fundera på det av sig själv. Han kommer att snacka med andra killar och tjejer och. som något helt naturligt, kommer han att säga:


"Dina och jag, vi har... ööh...vi...vi har lite påsar ihop."




Av Dina - 29 september 2009 09:25

Erogena zoner

Av Dina - 29 september 2009 09:22

Få kvinnor erkänner sin ålder,

färre män uppför sig efter sin.

Av Dina - 29 september 2009 08:06

Det står min väckarklocka på.

Då tjuterden till sen går radion på, jag vill börja morgonen med att höra nyheterna.

Helst vill jag höra goda nyheter, men alltjämt går jag upp med puls.

Nu har Ulf Larsson gått bort, blott 53 år gamal.

Och han är väl den tredje?

Dom går ju tre och tre och när jag tänker så får jag ihop, Michel J, Patrik S och nu Uffe.


Jag vill inte vara fördömande, men för att vara en sörjande änka (Ulfs) så är hon väldigt talförd.

Det slog mig bara, men alla är ju olika.... http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5872634.ab

Av Dina - 28 september 2009 20:49

Det är vad som bjöds på när Micke kom hem.

Och en ny fin tröja fick han.

Mandeltårtan blev lite misslyckd då smörkrämen inte blev fast nog, men smaken var det igen fel på.

I våran familj har vi som tradition att den som fyller år väljer middag, men det försvann helt att fråga Micke igår vad han ville ha till middag idag, så Oliver valde åt Micke.

Men det blev en trevlig kväll som avslutatdes med Robert Gustavssons "De' ä kanon".

    

Av Dina - 28 september 2009 07:46

48 närmare bestämt! Ha!

Jag letade bland recepten igår och hittade en marängtårta som lät väldigt intressant, den ska jag baka åt honom idag.

Jag hatar när det inte finns bild på det färdiga bakverket så man får ett hum om hur det ska se ut åtminstonne.

Nåväl, jag impoviserar...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards