Alla inlägg under april 2010

Av Dina - 30 april 2010 12:04

Igår kväll skulle jag äntligen få träffa Nils.

Nils var en nära mycket kär vän till mig som jag tyvärr tappade kontakten med.

Jag hade inte sett honom på 7 år.

Så jag såg väldigt fram emot kvällen, trots min stränga diet.

Tyvärr så träffades vi aldrig igår. Men jag fick nöjet att besöka ett nytt ställe i Ga Stan: Restaurang Movitz.

  

Ett ställe med 400 år gamla anor.

Jag älskar sånt!

En trappa ner, dörren som är öppen till höger på bild är själva restaurangen. Dörren till vänser, alltså den gröna, är pubdelen där vi satt, den var också mysig och såg ut såhär:

  

Tavlorna runt väggarna gestaltar alla kungar fram till Nuvarande kungens farfar Gustav VI Adolf.


Jag vill passa på att berätta hur duktig jag var.

Rosie, som var med, har slutat att röka och kompenserar det med ett ständigt tuggande. Det beställdes in nötter, chips och pommes med beasås att doppa i. Jag smakade inte på nåt.

Och medans dom andra drack drink, cider och öl, drack jag Ramlösa Citrus....

Men det var trevligt ändå.

Jag gick ju faktiskt ut för att umgås inte för att dricka.

  


Peder och Rosie.

Giovanni och Fatima.

Jag och Rosie.

Det blev ingen lång kväll för mig, jag verken kunde eller ville stanna ute för länge så jag var hemma vid midnatt. För ju längre jag är vaken på kvällarna ökar risken för att jag blir hungrig igen... :-/

Ses igen i helgen, hörrni! :-)   

Av Dina - 29 april 2010 18:02

Det tog mig åtta år att bli en Mårtensson.

Det tog mig ett ögonblick att återbli en Kontaris.


Idag har jag fyllt i blanketten.

Jag återtar mitt flicknamn. Mitt riktiga namn.

Av Dina - 28 april 2010 20:00

Då vill jag rekomendera dom här: J&E

Dom är jätteduktiga!

Jag har köpt smycken där, både guld och silver, och jag är jättenöjd!

Min vigselring är gjord av dem.

Få se om jag någonsin får någon användning för den eller om jag ska skänka den till AnnaMaria...

Här är iallafall deras hemsida:


http://www.j-e.se/news_1.html

Av Dina - 28 april 2010 08:33

Igår tisdag.

Jag deklarerade med mogonshaken.

Den är hemsk, blandar i kaffe i den eftersom man inte får äta något socker första veckan.

Sen tog jag en lång och härlig skogspromenad med Athos.

Och det gjorde resten av Orminge också.

Kom hem och slängde mig i duschen.

Sen kom Sarah och Totis och hämtade upp mig och vi, Sarah och jag blev avsläppta i Forum.


Jag bytte Maltes present till annat och Olivers skor som var för stora.

Sarah gjorde hennes måsten.

Jag fick ett par mycket braiga byxor. Love them.


Totis hämtade upp oss och körde oss hem till mig för kaffe resp. shake på uteplatsen. Härligt! Den första utefikan för iår. :-)


Efter det åkte Sarah och Totis. Dom skulle hem till Alexandra och idag vidare hem till sig... Lite trist faktsikt.


Jag lagade middag till min familj. Köttfärslimpa.

Sen gjorde jag mig iordning för att träffa Yvonne på stan.

Vi har inte träffats sen vi kom hem från Budapest.


Så vi gick till Ethiostar, etiopiska restaurangen, och avnjöt en mycket god middag.

Extra god för min del, eftersom middag är enda gången jag får äta mat...

Sedan traskade vi hem till Yvonne för att dricka kvällste.

Av Dina - 27 april 2010 08:28

Att banta har aldrig legat för mig.

Jag har ingen karaktär helt enkelt. (När det gäller just det)

Men jag har aldrig haft besvär av övervikt förut heller, ja förutom i samband med baranafödslar.


Mycket har varit att jag alltid har bott ensam med barnen. Och jag har inget körkort.

Vilket har gjort att all spring efter ungar, kånkandes från affären o s v har hållt korppen i trim.

Nu är mina barn stora, jag är sambo och jag är i övergångsåldern och jag har slutat röka. *Poff* Här får du extra!


Så vid nyår bestämde jag mig för att börja på en diet. Viktklubb.

En kollega till mig hade gjort det efter att ha fått barn och hon var nästan smalare när hon kom tillbaks än innan hon blev gravid.


Så efter jul och mellandagarna anmälde jag mig.

Och jag gick ner två kilo.

Men det blev för jobbigt, viktklubb är jättebra, men inte för mig.

Dessutom är vi för många i familjen som behöver äta. Maten i recepten var baserade på 1500 kalorier, det som jag var rekomenderad att äta varje dag, men inte växande tonåringar. Nä. Som sagt, jättebra om det hade bara varit jag och Micke.


Så, nu med annan kollega som sporrar eftersom hon också gått på diet. Så har jag börjat med Herbalife.

Jag har sett även här hur det har funkat. Och jag hoppas det funkar på mig också.

Jag skulle ha börjat igår, men jag börjar idag.

Så idag till frukost har jag slängt i mig sammalagt 4 dl vatten, 3 tabletter och sitter nu med min shake som jag har svårt att få ner.

Men visst det är mättande, faktiskt..

Eller så är fasan att få i sig shaken så stor så kroppen vågar inte signalera "hungrig"... Hoppas det hjälper den här gången då!

Två av tre måltider ska bestå av detta...  

Av Dina - 27 april 2010 08:05

Den började med att Micke väckte mig alldeles försent.

Jag hade bokat tid med Ann att jag skulle komma till dem på morgonen och vi skulle göra Melodikrysset tillsammans på webben.


Så strax efter kl 10 var jag i Lillängen.

Och jag måste säga för att absolut inte vilja vara med så var Johan, Anns man, mycket engagerad... ;-)


Efter fullgjord och inskickat kryss begav vi oss till Nacka Forum.

Jag skulle köpa en present till lilla Malte eftersom vi var bjudna på middag till Alexandra.

Sarah och Totis hade kommit hem från Cypern efter sitt vinteride och nu skulle vi äntligen få se dem igen.


Jag såg den, jag gick därifrån, jag kämpade emot, men den stod och ropade på mig hela tiden. Så det sista jag gjorde innan jag lämnade Forum var att köpa mig den. En ny väska.... :-/

  

Vad Micke sa? Vem lyssnade....?! :-)


Så åkte vi till Alex och den fantastiskt söta och charmiga Malte.

Vi bjöds på en mycket god kycklingrätt.

Och en mycket god cheesecake till efterrätt.

Ja, det kommer nog att ta lååång tid innan Micke äter en dessert hos Alex igen, då hon, trots mina grimaser, avslöjade att det var ost i kakan... :-)

  


Av Dina - 24 april 2010 18:31

Japp, för mig var det Run for water. 6 km det var än så länge min limit.

För andra är det Vårruset, Tjejmilen, Parruset och för min vännina Susanne Midnattsloppet.

Jo, Sus, det är sant.

En facebook komversation mellan mig och hennes systerson N:


N: Har du verkligen tid att sitta vid datorn? Borde inte du ut och springa lite för att komma i form till nästa lopp? :p


Jag: Jag är i form. Rund är en form!


N: Haha. Jag kanske menar i bättre form för att orka springa 6 km nästa gång! ;-)


Jag: Ja, men jag har ju ett helt år på mig! Masa igång din moster istället så att hon kommer med. Eller just det, loppet hålls ju dagtid, dracula kommer fram först när solen gått ner... ;-)


N: Haha Mina pengar lägger jag på att när du sen står vid startlinjen nästa år kommer du ungefär tränat lika mycket som iår! :-D Hahaha


Helt sant! Midnattsloppet kanske är något mer för henne! :P



Jag: Där sa du nåt! :-)


Så, om du är på Sus, så gör jag dig sällskap. Som din egen lilla Igor!   

Av Dina - 24 april 2010 14:23

Morgonen började bra.

Jag vaknade vid 7:30 och ropade till Micke att jag var redo för mitt kaffe...

Sen satt jag i sängen och drack upp den och lyssnade på "Ring så spelar vi".


Inte hela, för sen var jag tvungen att gå upp och röja i köket, så jag och Micke kunde äta frukost i lugn och ro. Micke åkte och köpte färska frallor som han så ofta gör på lördagmorgon. Och jag förberedde under tiden här hemma.


Sen åt vi frukost, jag bytte om till danskläder och Nettan kom och hämtade mig för att ta en svängom på Friskis och Svettis.


Därefter åkte vi hem till mig, och tog oss en kopp kaffe innan Nettan åkte vidare och jag bytte till trädgårsdressen...

Nu skulle äntligen rosoran bort!


Jag och Sarah hade köpt dom för några år sedan på Plantagen.

Dom skulle bli max 80 cm höga, jag var mycket noga med det eftersom det var korta roser jag var ute efter.

Varje år har jag sedan dess jämnat dem med jorden och varje år har dom farit iväg till att bli nästan 2 meter långa...


Jag vet inte hur många gånger jag tänkte ta bort dem förra året, men det blev aldrig av. Nu åkte dem!

Vi var ändå ute och tog hand om gräsmatten som behövdes krattas.

  

Jag har krattat. Och alla bilder Micke tog på mig var hemska. Denna var den bästa...

Nu ska jag hoppa in i duschen, sen ska vi ut och hitta någonstans att sjösätta båten... Eller vad han sa.. :-/  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards