Alla inlägg under februari 2012

Av Dina - 28 februari 2012 23:11

Här har det varit häktiskt, som det så ofta är numera i min tillvaro.

Bortsett från att jag har jobbat, suttit på möten så jagade jag Oliver för att han skulle börja packa sina saker, som han sa att han absolut ville packa själv. Han ska till Trysil över sportlovet och åka skidor.


I torsdags slog Micke på stort, antagligen för att han inte orkade laga mat, och bjöd ut oss på restaurang. Om man nu kan kalla Herrgår´n för restaurang, men det är Mickes favoritmatställe när vi inte vill åka för långt från the hoods.

Faktiskt har inte jag heller blivit besviken där, det är inget gourmeställe, men det dom gör gör dom bra!


Micke och Oliver beställde som vanligt, kött, pommes och bea.

Jag var sugen på pizza och beställde det.

Jag var inte så pigg förra veckan och det märktes för jag åt inte upp, och jag äter alltid upp.

   

Japp!

Man får peka finger till sina barn när dom inte vill ta ett vackert foto tillsammans med sin mamma!


Fredag:

Oliver mötte upp mig på jobbet. Vi skulle in till stan och fixa det sista inför hans resa.

Efter att utfört våra ärenden skildes vi åt.

På väg hem ringde Micke och frågade om jag hade varit hemma och det hade jag ju inte. "Det är storstädat här" sa han.

Oliver hade städat i alla rum!

Och på mitt skrivbort, vilket gjorde att jag inte hittade det jag ville ha senare i helgen, men jag ska inte klaga.

Vilken kille!

Och så noggrannt?!

Micke blev alldels till sig och stack till honom 500 kr extra till resan.

Mig vetligt har han aldrig stuckit till mig en femhundring när jag gör mig till... Hmm ..


Vad Oliver däremot inte hade gjort var att packa, så när sen Oliver kom hem en halvtimme efter mig så satte vi igång. Helst hade jag velat lägga mig i soffan och inte röra mig, för jag var sååå slut, men det gick ju inte.

Vid 23-tiden var vi färdiga!


Lördag:

Micke skjutsade Oliver till mötesplatsen vid OC och jag gjorde mig iordning för att gå på kurs.

Liiite jobbigt blev det mot slutet, vid fyratiden eftersom då blev det mest uppläsing av partiprogrammet, inte vad man behövde efter en heldag, det var svårt att hålla sig vaken.


Micke och jag hade bestämt att nu när vi är barnlediga så ska vi inte laga någon mat. Men när jag kom hem stod maten klar iallafall. Duktig han, för jag var hungrig.


Söndag:

Heldagskurs igen. Denna dag var kursen mkt intressant och rolig.

Den fantastiskt duktiga Josefine Brink höll i förmiddagen och hon är såå himla duktig! Jag hoppas jag blir lika duktig som hon!

 


Själv ställde jag mig och gjorde hamburgare när jag kom hem.

Jag gjorde många så vi ska kunna ta om vi blev hungriga, men jag åt bara en. Jag fick inte i mig mer. Nåt säger mig att något är på gång, det här är inte likt mig.

 


Måndag var det jobb 07-17 för att sen bli upplockad av Micke så vi kunde snabbt slänga i oss en burgare på Burger king för att sen åka på möte kl 17:45.

Jag satt med feberfrossa hela mötet och inte blev det bättre på kvällen.

Imorse vaknade jag fortfarande febrig, ont i huvudet och hostig.

Min tur att få influensan?

Tack för det Micke!

Av Dina - 21 februari 2012 21:43

För det är min söta, underbara, gulligaste dotter AnnaMarias 20 årsdag!


Tyvärr kan jag inte fira henne då hon befinner sig i Thailand, men det verkar som hon blev väl omhändertagen av sina vänner Amanda och Frida!

Tjejerna gick upp tidigt för att överraska henne med frukost på sängen.

 

Frida med frukostbrickan.


Sen var det elefanttur i djungeln:

 



Men bara för att jag inte kan fira henne på plats betyder inte att vi inte uppmärksammade denna dag.

Först tänkte jag baka nåt, men eftersom det ändå är Fettisdagen så fick det bli Semlor.

Weinersemlor. Ja, utom till Oliver då som inte tycker om mandelmassa, så han fick (trots att det tog mig emot) en semla med vaniljfyllning.


Men nu är det såhär att jag tänker på alla mina nära och kära, och vi hade ytterligare ett födelsedagsbarn, Sarah. Hon befann sig inte heller här utan på Cypern, men Sarah, vi fikade till  din ära också.


   


Jag tyckte att en sånhär dag kräver specialmat. Men gör man misstaget och engagerar resten av familjen, för tillfället två "han" så blev det inte så special som jag hade hoppats på utan kotlett, pommes och beasås....

 


För 20 år sedan var jag överlycklig att jag hade fått en liten flicka. Såhär 20 år senare är jag så lycklig att jag fått just henne.  


(Jag undrar vad mitt blodsocker är på just nu? Tur att jag inte är på jobbet så jag kan kolla det..:-/)

Av Dina - 14 februari 2012 12:37

Ända sen AnnaMaria och Amanda kom hem från Thiland förra året så har dom velat resa tillbaks. Och dom bestämde att dom skulle göra det iår och den här gången skulle dom stanna länge!  Så i  nästan ett år har dom jobbat och sparat ihop pengar och igår så var det dags.

2 månader i Thiland!  


Grejen är den att dom ska till stor del backpacka genom Thiland och djungeln... Jag skulle ha gett vad som helst för en dold kamera och se det! :-)

Iallafall känns det konstigt att vara utan henne i två månader, det har jag aldrig varit förut..   

Av Dina - 14 februari 2012 12:31

Jag har kommit in i en riktig svullperiod.

Jag kan bara inte sätta mig framför tv:n utan att ha nåt att snaska på.

Och jag brukar fixa det själv, men när Micke ändå skulle till centrum och det var melodifestival på kvällen bad jag honom köpa ostbågar till mig.

Och han kom hem med det här?!:


Eehh..?!

Bad jag om fettsnålt, eller?! Och när har  jag någonsin köpt lightprudukter?! Hmmm....   

 

Av Dina - 12 februari 2012 01:21

Efter förra veckans mello var förväntningarna stora.

Måste säga att jag blev väldigt besviken ikväll. Önskar dom kunde vara lite mer jämna. Av förra veckans låtar så var minst 7 så bra så dom var värda åtminstonde en andra chans. I kväll var det nästan tvärtom.


1. Ulrik Munther - Soldiers - Ulrik vann lilla melodifestivalen, och det är väl där han borde ha varit iår också. Visst killen är jätteduktig, men, neej. Det första jag fick när han klev upp på scenen var en flaschback till Alexander Rybak. Låten lät väldig fjortisaktig. Han gick dessvärre vidare direkt till final. Ja, så går det när man ger sina barn mobiler! :-(

 



2. Top Cats - Babydoll -  Det riktigt svängde om den här låten. Jag tyckte om den! Men hur fasiken var dom klädda?! Det verkade som om dom hade släppt räffsorna i ladan och klivit upp på scenen när det var deras tur. Vart fan var stylisten?! Nä, det skulle bli bättre om dom fixade till sig. Ingen är intresserad av att se rednecks på scenen. Det är ett helt annat program som visar den sortens underhållning. Bra var dom iallafall.

 



3. Sonja Alden - I din himmel -  Fin låt. Den kommer nog spelas på alla avslappnings- och yogakurser. Och om vi vill att Europa ska vaggas in i sömn så skickar vi den. Men vi lär nog få höra den länge på Svensktoppen. Men jag kan säga att den inte var i klass med "För att du finns".

 



4. Andreas Lundstedt - Aldrig, aldrig -  Aldrig, aldrig att du går vidare var min tanke när jag hörde honom och det gjorde han inte heller. Vet inte vad det var, men jag saknade nåt. Andreas kan bättre.

 



5. Timoteij - Stormande hav - Neej! Inte igen! tänkte jag när dom presenterades. Horror! (läs eng.) Jag klarar inte dom! Värdo! Och när jag satt där och plågades och tänkte att det här låter bekant så får jag ett sms från Susanne som undrade om man fick tävla med samma låt två gånger? Nej, det får man inte! Svt, hallå?! Och det värsta av allt, vi kommer att få höra det här igen eftersom dom gick till andra chansen... Jag kan lugnt säga att det var p g a deras utseende och inget annat!

 



6. David Lindgren - Shout it out -  Bästa låten ivkäll! Vilken kille! Jag ser verkligen fram emot att se mer av honom! Såå duktig! Och så var låten väälgit bra. Det här blir nog också en av låtarna det kommer att stå emellan på slutet. Och så kom en liten glädjetår på slutet... Gulligt!

   



7. Mimi Oh - Det går för långsamt -  Hon borde byta namn till Mimi Åhhhh. Värdelöst! Har redan glömt låten. Och jag orkar inte ens komentera den! Den gick tack och lov inte vidare!

 



8. Tomas di Leva - Ge inte upp - Tomas är Tomas. Man vet vad som kommer. Och han gjorde det bra! Inget att skicka till stora melodifestivalen men jag såg fram emot diLeva efter kvällens många bottenskrap. Och han kom, och var sådrä spirituell som bara han kan vara och jag letade febrilt efter en bong så jag kunde få komma till samma planet som han. Han kom på plats nr 5, där Timoteij skulle ha kommit!




Lite upprörd sitter jag och funderar  efter att ha sett kvällens program:


 Vem hade dom som sylist i Göteborg? Ada?


Hoppas nästa vecka har bättre låtar.


 

Av Dina - 12 februari 2012 00:20

Jag hade tänkt att hoppa över att komentera delfinalerna.

Men nu kan jag inte låta bli så jag börjar från förra veckan; delfinal 1:


1.  Sean Banan - Sean den förste banan -  Sean är, enligt min mening, töntig så man måste småle åt honom. Tonårskillar däremot tycker han är kung, det har jag märkt här hemma. Den här låten var rolig. Om man kan svenska. Den kommer nog att spela i alla ungdomsgårdar ett tag fram över. Jag gillade den också och tyckte den var mycket underhållande. Men tyvärr inget att skicka till stora melodifestivalen.

 


2. Abalone Dots - På väg -  Inte min typ av musik! Men visst var dom duktiga tjejerna. Men att tro att den här skulle ha en spotstyvel det är att vara väääldigt opptimistik!


3. The Moniker - I want to be Chris Isaak -  Ok, han går igenom rutan. Men vad hände?! Det hela blev helt urhålkat. Jag förväntade mig nåt i stil med förra året och så kom dethär?! Och att den skulle vara favorittippad?! Han kom inte ens vidare och det var inte alls förvånande. 

 


4. Afro-Dite -The boy can dance - Snygga tjejer, snyggt framfört, dansant låt. Riktig discodänga! Jag trodde verkligen att dom skulle gå vidare, blev riktigt förvånad när dom inte gjorde det. Nä, jag fattade ingenting..



5. Dead by April - Mystery -  Först när dom kom upp på scenen blev jag alldeles paff. Vad 17 har dom i melodifestivalen att göra?! Och allt det där skrikandet?! Men sen när jag lugnat mig så började jag tänka att sånt här går hem, bland dom yngre. Och vid närmare eftertanke så har det ju gått bra för dom länder som skickat dit deras gaphalsar. Och vid ännu närmare eftertanke så var dom faktiskt helt ok! Och snygga! Speciellt han som sjöng. Om han någonsin behöver barnvakt så kommer jag som ett skott! Och jag hoppas att han fortfarande bröstammas... ;-)

       



6. Marie Serneholt - Salt and Pepper -  Marie lika snygg som alltid. Personligen tyckte jag låten var helt ok. Men det finns nåt hos Marie som inte säljer. Typ hon själv. Hon kom inte heller vidare, vilket jag trodde hon skulle göra.

 



7. Torsten Flinck och Revolutionsorkestern - Jag reser mig igen -  Ja, vad säger man...? Han är teatralisk. Jag har en skräckblandad förtjusning när det gäller Torsten. Jag skulle kissa ner mig om jag mötte honom i en mörk gränd en kväll. Faktum är att jag skulle kissa ner mig om jag mötte honom mitt på dagen också... Men jag måste erkänna att jag verkligen gillade det här! Inget att skicka till stora melodifestivalen heller, men på nåt sätt fick han mig att ringa och rösta på honom. Och han gick vidare till andra chansen. Det var bra, då får vi se och höra honom igen! :-)

   



8. Loreen - Euphoria - Vilken tjej! Och vilken bra låt! Hon gick direkt till final och jag hade blivit väldigt förvånad om hon inte gjort det. Det här är en av låtarna som slutstriden kommer att stå emellan tror jag. Ser verkligen fram att få höra den igen!

   


Så, dom som gick direkt till final var alltså Loreen och Dead by April.

Till andra chansen gick: Sean Banan och Torsten Flinck.


Programledarna iår är underbara, duktiga skådisen Helena Bergström. Alltså, hon är outstanding! Och sketcherna hon gör som mellannummer är så bra! Å andra sidan har jag aldrig sett henne gjort nåt dåligt!


När jag såg att Sarah Dawn Finer var en av programledarna fick jag huvudvärk. Jag gillar Sarah, det är inte det, men nu har vi ändå fått en överdos av henne. Jag klarar inte mer! Kan hon inte bara hålla sig borta efter det här och komma fram till nästa jul och sjunga nåt vackert. Och sen gå i ide igen.


Den tredje och sista att leda melodifestivalen är Ana Gina. Hade ingen aning om vem hon var, och det har jag väl inte riktigt nu heller, vet inte vad hon gjort innan hon plötsligt och helt otippat dök upp i rutan och leder en av Sveriges mest tittade program. Men vad hon än gjorde så måste hon ha gjort det bra, och med rätt person! Nä, nu var jag elak. Hon sköter det jättebra, faktiskt! Duktig och sympatisk tjej!

 


Av Dina - 7 februari 2012 11:47

Jag brukar hålla på traditioner.

Men efter vi handlat klart igår på Coop och gick från kassalinjen kunde jag inte motstå dom nybakade semlorna.

Och det är ju trots allt februari, då får man!

 


Kvällsmys i soffan med tjejerna, Mia och Amanda, och varsin semla.

Eller, nja, för mig var det min andra jag hade vräkt i mig en när jag kom hem från Coop tidigare på dan också.

Sarah, det här inlägget var lite till dig, jag tänkte på dig heeela tiden jag åt den! ;-)

Av Dina - 4 februari 2012 12:40

Januari är en skitmånad.

Det är månaden efter jul och det är månaden alla tänkbara räkningar dyker upp.

Det sista man vill ha då är extrautgifter.


Häromdagen hade jag laddat och satt på tvättmaskinen när plötsligt strömmen gick i hela huset.

Jag undrade varför och när jag gick in i tvättstugan så visade det sig att tvättmaskinen läkte inifrån.

Så vi har tittat runt efter en ny tvättmaskin. Jippiyahyey! :-/

Hos oss går minst två maksiner om dagen, så en trasig tvättmaksin här är rena katastrofen!


Jag gav Micke fria händer att köpa en ny själv, då jag kände att just tvättmaskin är inte vad jag vill lägga min fritid på. Jag litar på honom, har har inte gjort så många dåliga köp under dom här tio åren vi varit tillsammans. Dessutom är han noggrann, nästan för noggrann, vilket också är ett skäl till att jag inte vill åka runt med honom och titta på vitvaror.

När det gäller såna saker går jag in i närmsta affär och köper den dom lurar på mig. Micke surfar först på olika märken och kollar upp vad dom fått för resultat. Sen ska det surfas runt och kolla vilka affärer som har den och till vilket pris. Nää, det där får han sköta själv!

Och det klarade han bra, för igår kväll när jag kom hem stod en tvättmaksin i vardagsrummet.


Idag har vi, läs han, kopplat in den och just nu testkör vi den för första gången. Den verkar mkt lovande.


Själv såg jag till att göra det sista "måste ha" inköpet igår innan jobbet. Det var allroundstövlar sådana som man bara måste ha när man har hund. Jag hade ett par som jag kastade efter förra vintern, sen har det varit så milt att jag inte har lagt nån större möda på att hitta några, men igår på Crispin i Forum hittade jag vad jag sökte. Det blir mitt sista köp på länge nu! :-/ *ler*

 

Dom är kanske inte dom snyggaste, men dom fyller sitt syfte och jag bara älskar dem!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards