Direktlänk till inlägg 12 februari 2012

Nu känner jag mig tvungen!

Av Dina - 12 februari 2012 00:20

Jag hade tänkt att hoppa över att komentera delfinalerna.

Men nu kan jag inte låta bli så jag börjar från förra veckan; delfinal 1:


1.  Sean Banan - Sean den förste banan -  Sean är, enligt min mening, töntig så man måste småle åt honom. Tonårskillar däremot tycker han är kung, det har jag märkt här hemma. Den här låten var rolig. Om man kan svenska. Den kommer nog att spela i alla ungdomsgårdar ett tag fram över. Jag gillade den också och tyckte den var mycket underhållande. Men tyvärr inget att skicka till stora melodifestivalen.

 


2. Abalone Dots - På väg -  Inte min typ av musik! Men visst var dom duktiga tjejerna. Men att tro att den här skulle ha en spotstyvel det är att vara väääldigt opptimistik!


3. The Moniker - I want to be Chris Isaak -  Ok, han går igenom rutan. Men vad hände?! Det hela blev helt urhålkat. Jag förväntade mig nåt i stil med förra året och så kom dethär?! Och att den skulle vara favorittippad?! Han kom inte ens vidare och det var inte alls förvånande. 

 


4. Afro-Dite -The boy can dance - Snygga tjejer, snyggt framfört, dansant låt. Riktig discodänga! Jag trodde verkligen att dom skulle gå vidare, blev riktigt förvånad när dom inte gjorde det. Nä, jag fattade ingenting..



5. Dead by April - Mystery -  Först när dom kom upp på scenen blev jag alldeles paff. Vad 17 har dom i melodifestivalen att göra?! Och allt det där skrikandet?! Men sen när jag lugnat mig så började jag tänka att sånt här går hem, bland dom yngre. Och vid närmare eftertanke så har det ju gått bra för dom länder som skickat dit deras gaphalsar. Och vid ännu närmare eftertanke så var dom faktiskt helt ok! Och snygga! Speciellt han som sjöng. Om han någonsin behöver barnvakt så kommer jag som ett skott! Och jag hoppas att han fortfarande bröstammas... ;-)

       



6. Marie Serneholt - Salt and Pepper -  Marie lika snygg som alltid. Personligen tyckte jag låten var helt ok. Men det finns nåt hos Marie som inte säljer. Typ hon själv. Hon kom inte heller vidare, vilket jag trodde hon skulle göra.

 



7. Torsten Flinck och Revolutionsorkestern - Jag reser mig igen -  Ja, vad säger man...? Han är teatralisk. Jag har en skräckblandad förtjusning när det gäller Torsten. Jag skulle kissa ner mig om jag mötte honom i en mörk gränd en kväll. Faktum är att jag skulle kissa ner mig om jag mötte honom mitt på dagen också... Men jag måste erkänna att jag verkligen gillade det här! Inget att skicka till stora melodifestivalen heller, men på nåt sätt fick han mig att ringa och rösta på honom. Och han gick vidare till andra chansen. Det var bra, då får vi se och höra honom igen! :-)

   



8. Loreen - Euphoria - Vilken tjej! Och vilken bra låt! Hon gick direkt till final och jag hade blivit väldigt förvånad om hon inte gjort det. Det här är en av låtarna som slutstriden kommer att stå emellan tror jag. Ser verkligen fram att få höra den igen!

   


Så, dom som gick direkt till final var alltså Loreen och Dead by April.

Till andra chansen gick: Sean Banan och Torsten Flinck.


Programledarna iår är underbara, duktiga skådisen Helena Bergström. Alltså, hon är outstanding! Och sketcherna hon gör som mellannummer är så bra! Å andra sidan har jag aldrig sett henne gjort nåt dåligt!


När jag såg att Sarah Dawn Finer var en av programledarna fick jag huvudvärk. Jag gillar Sarah, det är inte det, men nu har vi ändå fått en överdos av henne. Jag klarar inte mer! Kan hon inte bara hålla sig borta efter det här och komma fram till nästa jul och sjunga nåt vackert. Och sen gå i ide igen.


Den tredje och sista att leda melodifestivalen är Ana Gina. Hade ingen aning om vem hon var, och det har jag väl inte riktigt nu heller, vet inte vad hon gjort innan hon plötsligt och helt otippat dök upp i rutan och leder en av Sveriges mest tittade program. Men vad hon än gjorde så måste hon ha gjort det bra, och med rätt person! Nä, nu var jag elak. Hon sköter det jättebra, faktiskt! Duktig och sympatisk tjej!

 


 
 
Ingen bild

Sus

13 februari 2012 09:05

Äntligen! Har saknat dina sammanfattningar! <3

Dina

14 februari 2012 12:12

:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards