Direktlänk till inlägg 12 februari 2012

Delfinal 2

Av Dina - 12 februari 2012 01:21

Efter förra veckans mello var förväntningarna stora.

Måste säga att jag blev väldigt besviken ikväll. Önskar dom kunde vara lite mer jämna. Av förra veckans låtar så var minst 7 så bra så dom var värda åtminstonde en andra chans. I kväll var det nästan tvärtom.


1. Ulrik Munther - Soldiers - Ulrik vann lilla melodifestivalen, och det är väl där han borde ha varit iår också. Visst killen är jätteduktig, men, neej. Det första jag fick när han klev upp på scenen var en flaschback till Alexander Rybak. Låten lät väldig fjortisaktig. Han gick dessvärre vidare direkt till final. Ja, så går det när man ger sina barn mobiler! :-(

 



2. Top Cats - Babydoll -  Det riktigt svängde om den här låten. Jag tyckte om den! Men hur fasiken var dom klädda?! Det verkade som om dom hade släppt räffsorna i ladan och klivit upp på scenen när det var deras tur. Vart fan var stylisten?! Nä, det skulle bli bättre om dom fixade till sig. Ingen är intresserad av att se rednecks på scenen. Det är ett helt annat program som visar den sortens underhållning. Bra var dom iallafall.

 



3. Sonja Alden - I din himmel -  Fin låt. Den kommer nog spelas på alla avslappnings- och yogakurser. Och om vi vill att Europa ska vaggas in i sömn så skickar vi den. Men vi lär nog få höra den länge på Svensktoppen. Men jag kan säga att den inte var i klass med "För att du finns".

 



4. Andreas Lundstedt - Aldrig, aldrig -  Aldrig, aldrig att du går vidare var min tanke när jag hörde honom och det gjorde han inte heller. Vet inte vad det var, men jag saknade nåt. Andreas kan bättre.

 



5. Timoteij - Stormande hav - Neej! Inte igen! tänkte jag när dom presenterades. Horror! (läs eng.) Jag klarar inte dom! Värdo! Och när jag satt där och plågades och tänkte att det här låter bekant så får jag ett sms från Susanne som undrade om man fick tävla med samma låt två gånger? Nej, det får man inte! Svt, hallå?! Och det värsta av allt, vi kommer att få höra det här igen eftersom dom gick till andra chansen... Jag kan lugnt säga att det var p g a deras utseende och inget annat!

 



6. David Lindgren - Shout it out -  Bästa låten ivkäll! Vilken kille! Jag ser verkligen fram emot att se mer av honom! Såå duktig! Och så var låten väälgit bra. Det här blir nog också en av låtarna det kommer att stå emellan på slutet. Och så kom en liten glädjetår på slutet... Gulligt!

   



7. Mimi Oh - Det går för långsamt -  Hon borde byta namn till Mimi Åhhhh. Värdelöst! Har redan glömt låten. Och jag orkar inte ens komentera den! Den gick tack och lov inte vidare!

 



8. Tomas di Leva - Ge inte upp - Tomas är Tomas. Man vet vad som kommer. Och han gjorde det bra! Inget att skicka till stora melodifestivalen men jag såg fram emot diLeva efter kvällens många bottenskrap. Och han kom, och var sådrä spirituell som bara han kan vara och jag letade febrilt efter en bong så jag kunde få komma till samma planet som han. Han kom på plats nr 5, där Timoteij skulle ha kommit!




Lite upprörd sitter jag och funderar  efter att ha sett kvällens program:


 Vem hade dom som sylist i Göteborg? Ada?


Hoppas nästa vecka har bättre låtar.


 

 
 
Ingen bild

Sarah

12 februari 2012 20:29

Suveränt kommenterat Dina - som varje år! Tack

Dina

14 februari 2012 12:12

Tack, tack! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards