Direktlänk till inlägg 10 mars 2012

Mello - slutfinal

Av Dina - 10 mars 2012 22:43

Jag måste säga att det här var den bästa slutfinalen som jag kan minnas.

Så många bra låtar!


Och så här blev det när "cirkus mello" var klara med alla delfinaler och sista chansen.


1. David Lindgren - Shout it out - Jag gillade låten från början och den blir bara bättre och bättre! För min del, och Mickes också för den delen, fick den gärna vinna. Jag hade tyckt det var helt ok! Jag ringde även och röstade på den... Den kommer garanterat att finnas med i min ipod när jag ska börja gå till jobbet.

 


2. Torsten Flink och Revolutionsorkestern - Jag reser mig igen - Japp, jag fastnade för den redan från början. När ingen såg ringde jag och röstade på den... :-/ Men jag ääälskar drama, vad vore livet utan det? Och hela han är drama! Så hur kan jag inte gilla honom?! Men, jag röstade inte på honom nu i slutfinalen, för det var ju inget att skicka ut i vida världen. Men här gillar jag honom!

 


3. Dead by April - Mystery - Det som är mystery med den här är hur jag kan tycka om den här låten när jag hatar sånhär musik?? Men jag gillade den. Men jag ringde inte och röstade på den av principiella skäl. Fast grabbarna, speciellt sångaren tål att ses på... :-)

     

Och därför blev det flera foton!


4. Lisa Miskovsky - Why start a fire - Jag gillar Lisa, hon är söt och duktig, men här dalade det... En liten dipp i en bra och lovande början till slutfinal. Hon borde inte ha kommit hit, men, men...

 


5. TopCats - Baby Doll - Rockabilly när den är som bäst, enl min mening. En låt det svängde om och att dom såg ut att ha kul gjorde nog också att låten lyfte. Jag tänkte på Aristocats, när jag såg dom.  Både jag och Micke gillade dom, kanske mest för att det fick oss att tänka på Lucas, Mickes son som spelar samma musik.

 



6. Loreen - Euphoria -  Också favorit! Hon är så bra och så söt! Vårat röstningssystem här hemma går från 0-10, men Micke envisades med att ge henne 15 p. Kommer den att hårdspelas i sommar? Absolut!

 


7. Ulrik Munther - Soldiers - Alltså, när det är melodifestival så är det föräldrarnas plikt att ta ifrån alla snorisar deras mobiler!! Den här ska inte vara i slutfinal! *suck* Men det är den. Och till råga på allt kom den på delad tredjeplats med låt nr 1 och det efter att Sveriges befolkning (alla under 18 då) hade röstat. Den låg i botten när vuxna människor med smak, dvs juryn röstade.

 


8. Sara Li feat. Björn Ranelid - Mirakel - Han, Björn alltså, har blivit så bespottad, och jag vet inte riktigt varför. Ok, det här var inte bra. Han läser en faktiskt fin dikt och hon sjunger, men hur kan man ens komma såhär långt. Skulle den här ha en chans i stora mello? Nä, jag tror inte ens den kommer komma speciellt högt på Svensktoppen heller. Men han har pondus, Ranelid, och han går ut på scenen och äger den. Sånt imponerar!

 


9. Molly Sandén - Why am I crying - Hörru, hade jag mist någon som såg ut som Erik Saade så hade jag också gjort det! Så vi förstår hennes förtvivlan och smärta. Och vi kände med henne, därför var hon också i slutfinal. Fin låt men, njaaaa... Kunde inte jämföras med dom som var bra i slutfinalen.

 


10. Danny Saucedo - Amazing - Och han var amazing, som alltid! Defnitivt bäst scenshowen! Den här kunde också vinna för min del. Men han kom tvåa, iår igen.

     


Och vann gjorde Loreen!

Jag förväntar mig hög placering i år igen! Top tre! Minst!

 


Bilderna är tagna från Starlouge och Svt. (just for the record)


 
 
Ingen bild

Sarah

11 mars 2012 15:16

Bra Dina, tack Dina! Det var väl Mickes 15 poäng som gjorde att Loreen vann. Hon såg ju "rätt" ut för sammanhanget och låten var ju ok enligt dig så det blir väl bra då.

Dina

11 mars 2012 16:13

Ja, hon var mkt bra. Även om jag är osäker på vad Micke egentligen poängsatte... :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Skapa flashcards