Alla inlägg under augusti 2012

Av Dina - 7 augusti 2012 09:08

Jag hade knappt klivit ur sängen när jag upptäckte att jag hade ett missat samtal på mobilen.

Och utanför staketet såg jag en välbekant bil.

Sarah was in the town!


Efter en fika på altanen i det fina vädret, hängde jag på henne för att göra ärenden.

Och när vi ändå var ute och gjorde ärenden så tänkte vi att vi skulle åka förbi "bageriet" och när vi ändå var där så såg vi att det var en geocach i närheten så vi bestämde oss för att försöka leta efter den.


Jag och Micke var ju ute härom veckan och letade efter två olika. Vi hittade inte någon. Men till vårt försvar vill jag säga att det är ganska jobbigt att leta skatter i skinnställ en solig sommardag!


Och plötsligt! Efter lite letandes utanför folks kontorsfönser hittade vi den!

 


Detta krävde förstås en fika till, med våra nyinköpta Brownies.

 


Så var det dags för Sarah att åka till sin dotter och barnbarn och jag till jobbet.

Allt var frid och fröjd tills jag nästan slutade jobbet, då kom ösregnet...

Så som jag såg ut på bilden ovan, så fick jag ta mig hem i regnet också.


Micke hade kommit hem från jobbet med huvudvärk, halsont, feber och hosta, sammasak som Oliver kom hem med i fredags. Så nu hoppas jag att jag inte åker på nåt av det..!

Av Dina - 2 augusti 2012 11:27

En orm är alltid en orm och alla är dom lika äckliga!

Detta är en "ny" art som hittats i Brasilien 2011.

Vet inte vad den heter med vid nerladdnig av fotona från Newsbomb.gr så stod det "Penissnake".. Så förvånande?!

   

Av Dina - 2 augusti 2012 08:31

Man umgås där man är.

Så är det (tyvärr). Vissa perioder umgås man med en del människor väldigt intensivt för att sen kanske inte se dem på flera år.

Det betyder inte att man har glömt dem eller att man har nåt otalt med dem utan det bara blir så.


Numera kan man vara tacksam för FB där han "håller koll" på sina vänner utan att se dem. ;-)

Men det går ju aldrig upp mot att se dem live!

Så igår när jag satt framför min dator men ryggvärk tyckte Yvonne att det skulle kunna botas med mat och dryck. Och mitt i den offentliga konversationen kom plötsligt Vicente in i samtalet och innan jag visste ordet av hade vi bestämt date alla tre.


Vi hade inte sett Vicente på flera år, men det är en person som både Yvonne och jag gillar väldigt mycket så det var väldigt trevligt när han ville ses.



Efter några olika alternativ på matställen slutade det med Tabac.

Det slog mig att jag, och Yvonne, har varit där längre än personalen. Jag har sett många komma och gå under dom (jag gjorde en snabb huvudräkning) ca 20 åren jag har varit där...


Men det blev många minnen som kom upp till ytan, mycket uppdateringar för dom åren vi inte setts och naturligtvis lite skvaller och framtidsplaner.


Det var mycket folk på stan, så i väntan på ett bord satt vi och tog en fördrink, ok det hann bli två, innan vi fick sätta oss därinne.

   

Efter maten var Vicente tvungen att gå då det är Pridevecka och han ville inte missa det. Jag å andra sidan kommer att, för andra gången i mitt liv, missa paraden... :-(

Så när Vicente gått avslutade jag och Yvonne kvällen med en varsin Irisch coffee. Den starkaset jag har druckit...

 

Vid 22-tiden tyckte "festprissarna" att det var dags att tänka på refrängen och bege sig hemåt.

 


Av Dina - 2 augusti 2012 07:43

Med en veckas fördröjning, här kommer det.

Båtturen vi pratat om sen sesongen började, nu blev den äntligen av!


Om Micke hade fått välja så hade vi varit nästan vid Åland, men vägen över Nämdöfjärden var tillräcklig obehaglig för att jag skulle nöja mig med en bit bortanför fjärden.

Det var en underbar solig dag, som det så ofta är ute i skärgården, och när vi kom till platsen vi hade förbestämt visade det sig att flera andra hade hittat dit redan.

Att lägga sig där skulle kännas som att bo i en radhuslänga, och det gör vi ju redan.


Ön mitt emot var tom, så vi åkte dit bara för att upptäcka att just där blåste det som bäst.

Iväg igen.

Och en bit bort hittade vi stället!

   


Efter att ha ätit en himla god kycklingsallad, som förutom kyckligen, så var allt annat självskördat av Susanne och Staffan, så gav i oss upp på ön för att inspektera.

           

Såna här puffar av mossa var det gott om.


Vi hade två vikingar med oss: Micke och Staffan, som tog sig ett dopp.

   

   

 

Bevis på att det finns kaskeloter i skärgården! ;-)


Det blev många skratt och trevlig atmosfär och nya uttryck myntades så som salladskål alt salladshink...


Medans Susanne och jag gjorde viktiga saker, så som att dricka bubbel och lösa korsord så fick Staffan och Micke stå för grillningen.

   


   


Framåt kvällen, när Micke berättade att han skulle kunna tänka sig äta abborre, tog Susanne fram fiskespöt och trots att alla var med och försökte var sjögräs vi fick upp.



   

 

Staffan fick upp den största fångsten!

Fiskandet tog slut när Susanne fastnade i nåt och krokarna försvann.


 

Micke gosar med mitt hår...

 

 


Fika dagen efter.

       

 

Tack för en mycket trevlig tripp!

Och jag hoppas på flera!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards