Direktlänk till inlägg 6 augusti 2010

Mat, kultur och mera mat

Av Dina - 6 augusti 2010 22:01

Sista semesterveckan och vi ville utnyttja den på bästa sätt. I synerhet som vädergudarna åter var på bra humör.

Så vi tog bilen in till Stan och parkerade bakom Björns trädgår på söder.

Sen började vi ströva runt.

Vi kom till en inredningsaffär som jag ville titta in till och bakom den låg ett designtorg där man märkte att idéerna hade sprudlat.

Några saker var bara dumt roliga andra så hade man riktigt tänkt till.

Men det mesta där var bara idéer som hade satts i praktik.

Tyvärr fick man inte fota där, och när vi kom ut så glömde jag att ta ett smygfoto..

Men vi gick iallafall gatan fram och tillslut hamnade vi i Slussenområdet.

Då började det kurra i magen och vi bestämde oss för att promenera ner till Tabac och äta brunch.

Brunch på Tabac betyder alltid grillade baugetter med diverse innehåll, men idag bestämde jag mig för att ta något annat och tog en grillmacka med kronärtskocka och chevré.

Det var bland det godaste jag ätit på länge!

Men så har jag aldrig blivit besviken på Tabac heller!

    Efter att ha avnjutit vår måltid gick vi in mot Ga Stan och bara promenerade i det vackra vädret.

Så gick vi mot Stadsmuseumet, dem hade ytterligare två utställningar som jag ville se men som vi var tvungan att skjuta på pga värmen i lokalerna sist vi var där.

Den ena utställningen handlade om bröllop, el kanske mest brudpar och mode från 1760 och framåt. Den utställnigen var kul.

Sen var det Stockholmshus från 1800 talet och fram till idag. Och då var det allt från köksluckor till dörrhandtag, fönster, ytterdörrar osv.

Och jag vill bara säga att det finns olika sätt att insupa kultur på, och detta är ett:

  Och, nej, jag sover inte, det var ett bildspel om Stockholms byggnader gemon århundraden i taket och eftersom jag var ensam i rummet kunde jag lika gärna ligga och titta...

Efter det gick vi Götgatan upp och satte oss i trappan till Björns trädgård och tog en läsk och tittade på alla människor som rörde sig runt om oss och njöt av det fina vädret.

  Väl hemma igen var det läge för en kopp te och korsord.

Och äntligen fick jag ut den!

  Jag hade precis gjort färdigt mitt kryss och tagit fram en väska till Oliver som ska åka till Öland på söndag när jag hör ljudet av en motorcykel.

Det var Björn och Maria som tittade förbi och ville ha middagssällskap.

Maria var sugen på pizza, men hon ville inte gå till något ställe här i Nacka utan ville gå någonannanstans. Så jag kom med förslaget att vi skulle åka till en pizzeria på Rörstrandsvägen, Kungsholmen, där hade dom bra pizzor.

Jag mindes att dom var stora, hade inte varit där på några år, men jag hade glömt hur stora dom var.

Jag försökte verkligen få i mig allt, men jag var tvungen att ge upp.

Nu sitter jag här med min kopp te igen.

Ska snart sjunka ner i soffan.

Natti natti.

 

 
 
Ingen bild

Sus

6 augusti 2010 23:25

Åh, vilken fin bild på er! Finaste!

 
Dina

Dina

7 augusti 2010 00:20

Naaw... Tack! :-)

http://www.dinasblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bea

7 augusti 2010 23:20


Får lov att säga att jag håller med Sus ovan. Jag tittade oxå till på kortet på er. Ni är ett fint par: Du, Dina, med dina mörka färger och han med sina klarblå ögon. Ni passar verkligen ihop.

 
Dina

Dina

8 augusti 2010 10:01

*ler* Tack! :-)

http://www.dinasblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bea

8 augusti 2010 22:58

Ville bara komma hit för att tacka för dina fina, uppmuntrande kommentarer! Du är en fin och härlig kvinna, Dina!!! Du är bra för mig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards