Direktlänk till inlägg 17 mars 2011

Det är slut med Inga...

Av Dina - 17 mars 2011 11:23

Jag hade hittat den perfekta tandläkaren. Jag kände mig tygg och i goda händer och efter den här behandlingen skulle jag punkligt och troget besöka tandläkaren en gång om året för en checkup.


Så för två veckor sen när jag kom till min tankläkare, Inga, så berättade hon att hon måste sluta av familjeskäl som var helt förståliga. Kalldusch!


Så igår satt jag två och en halv timme hos tandläkaren för att hinna bli klar. Ingas sista dag är på fredag.

Efter två och en halv plågsamma timmar var allt färdig att sätta på kronorna. Men dom behövdes ju fixas och det skulle vi inte hinna eftersom det var torsdag och sista dagen var som sagt fredag....


Medans mina tandavtryck stelnade i munnen försvann Inga ut ur rummet. Kom sen tillbaks  och sa:" Dina, hade det varit en annan patient så hade jag skrivit över den till någon annan kollega. Men dig vill jag avsluta. Så vi gör såhär: Du tar dina tandavtryck, åker till (dit dom gör tänderna, minns inte vad dom hette/min fotnot) så fort vi blir färdiga och så kommer jag in på lördag endast för din skull och cementerar dit dem."


Så när jag var klar, och öm i hela munnen, så ringde jag till Micke som kom och hämtade upp mig. Och snabbt ut till Huddinge (iallafall åt det hållet) och lämna mina avtryck.

  

Hon hade ringt dem också och sagt att vi är på väg, så kvinnan som skulle fixa dem, Monika, väntade på mig.


Inga, gå inte! Jag har ju minst 22 tänder till. Och en glugg!

Tragedi!  

http://www.youtube.com/watch?v=5JqzxY3NUNE

 
 
Ingen bild

Sus

17 mars 2011 18:45

Fantastisk människa! Och varför, varför är världsalltet så ordnat att de få futtiga gånger man hittar på sådana människor - ja, då slutar de! De ska ha barn, gå i pension, flytta till Tjotahejti, sadla om och bli akvarellmålare eller värst av allt - de dör! (Gud så fräckt!) Grattis till din Inga och jag beklagar verkligen! <3

Dina

17 mars 2011 20:04

Life is a bitch!

 
Ingen bild

Sus

17 mars 2011 20:57

Glömde ju säga - Men GUUUUD så DUKTIG du är som tagit tag i tandläkeriet! Modigt!

Dina

17 mars 2011 22:25

Tack, sweetie sweetie... :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards