Direktlänk till inlägg 10 april 2012

Annandagpåsk

Av Dina - 10 april 2012 10:34

Jag är en förtappad själ...

Den orthodoxa påskveckan börjar och därmed fastan.

Med det menas inget kött, ja, egentligen inget animaliskt, men jag tycker inte man behöver överdriva heela veckan..

Det räcker med långfredagen.


Allt flöt väldigt bra tills det var dags att hämta älskade AnnaMaria på Arlanda.

Två månader i Thiland var till ända och hon skulle äntligen komma hem nu!

En avstickare till Globen och hämta upp lillasyster Otilia och sen mot flygplatsen.


På vägen började jag känna mig lite småsugen, men inte värre än jag skulle kunna hålla mig. Närmare flygplatsen frågar Micke om någon var hungrig. Och jag undrade vad han menade eftersom han visste att det var fastan den här veckan. McDonalds..

Fan! Jag föll för frestelsen.

 

Två cheesburgare slank ner hur fint som helst!

Och inte blev det bättre när jag kom till jobbet på kvällen och det stod fullt med chokladaskar där... :-/

Men från och med idag ska jag vara en bättre människa!


Efter två månader här dom här! AnnaMaria och Amanda.

Två månaders backpacking i Thiland.

Vilken erfarenhet och en resa att minnas resten av livet.

Dom hade haft det jättebra! Och när jag fick höra berättelser i bilen önskade jag att jag själv var 20 år och kunde uppleva samma saker!

Thiland har aldrig varit ett prioresemål, men jag har ändrat mig i den frågan och sitter i mitt stilla sinne och planerar...

 

     

Från att ha haft över +30 grader varje dag så länge glömde dom hur det var att bo i Sverige.

Som tur var hade vi jackor med oss i bilen till dom, så dom såg lite roliga ut med vinterjacka och flipflops..

Jag trodde ju att dom skulle bytt om till andra skor på planet.


AnnaMaria älskar sin mamma!

När jag kom hem från jobbet hittade jag en väska på bänken i hallen och en muttrandes Micke.

 

Jag fick en klänning också.

Nu vet inte jag om just Thiland är rätt land att köpa kläder som är onesize på till mig...

Men snygg var det.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards