Direktlänk till inlägg 11 juni 2009

Mera journalanteckningar

Av Dina - 11 juni 2009 22:05

* Tillfällig, konstant, periodvis huvudvärk.


* Pat har två tonåringar, men annars inga abnormiteter.


*Pat tillät inte obduktion.


* 75-årig kvinna med prostatacancer.


* Haft besök av sin gode vän. Irriterad i naveln.


* Pat är tårfylld och gråter konstant. Hon verkar också deprimerad.


* Pat jobbar som elektirker. Inga kända proppar i släkten.


* Ingen indikation för akut kirurgi i buken.


* Fördyrande omkostnader i samband med att hon måste äta olika dyrbara maträtter och även tvättmedel av speciella sorter.


* Har nu fått rullstol och ämnar åka till Norrköping med denna.


* Ensam stående man.


* Har tappat knäet två gånger utan att ens veta vad det är för fel.


* Besked från doktorn som opererar via fax.


* Känner sig trött och svag efter alla diarréerrna, orkar inte äta dessa längre, vill byta sort.


* Sugmärken efter ryggraden efter besök hos naturläkare.


*...skulle vilja ta livet av sig. Gjort det flera gånger.


* Ingen sprit, inga cigaretter, inga barn.


* Liggandes på magen undersöker jag patientens hälar.


* Normala öronrörelser.


* Orkar inte julpyssla som vanligt. Inlägges på IVA för observation.


* Gift med 7 veckor gammal son.


* Pojke som varit frisk sedan födseln, bra aptit, nu uppe i 4300 kg i vikt.


* Vi ordnar med mat, hemkört, samt rollator till patienten.


* Flickan har problem med sin höft som ligger på ortopedernas bord på Östra Sjukhuset.


* Söker för fästingbett i huvudet. Huvudet borttages med pincett.


* Har sedan sensommaren börjat få ont i bröstet i samband med snöskottning.


* Pat har varit deprimerad ända sedan hon träffade mig 1989.


* Ramlade för en stund sedan från en byggnadsställning som var 3 cm hög-


* Enligt hustrun är han mobil när han ska ta sig till kylskåpet, men annars anser han sig vara rullstolsbunden.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards