Direktlänk till inlägg 18 september 2009

Det tog ca 15 år men här kommer mitt officiella TACK!

Av Dina - 18 september 2009 11:41

Till skattemyndigheten och Arlandapolisen.

Fick en flashback när jag läste Vickan "Minime" Frölunds blogg om att hon inte ens fått upp resväskorna, hon åker om 7 dagar.

Jag har en mycket ful ovana att göra allt i sista minuten, så även denna vårkväll för ca 15 år sen, jag, Mia och Max skulle åka till Grekland.

Så kvällen innan avresa står jag och packar våra resväskor.

Planet skulle lyfta 09:20 nästföljande morgon.

Vid 21:30-tiden är allt färdig packat och jag står och gör en sista check.

Allt på plats, ska bara ta fram passen också. PASSEN!!!

Shit!

Ett barnpass håller i 5 år, då ialla fall, och det var just vad Max var och jag minndes inte när exakt jag gjorde hans pass...

Så, när jag slår upp hans pass visade det sig att det är gilltligt att åka ner med, men väl där nere så skulle passet gå ut och jag skulle inte kunna göra ett nytt.

PANIK!!

En granne ägde en fax, så jag springer över.

Skickar ett fax till skattemyndigheten där det står med stora bokstäver: "Panik! Kan ni vara så himla snälla och faxa över ett personbevis på Max M till Arlanda polisen det första ni gör imorgon bitti?"

Ja, nåt sånt, jag förklarade också om passet.

Sedan skickade jag ett fax till Arlandapolisen: "Snälla, snälla, snälla! Det kommer ett personbevis till er img bitti.

Vill ni vara så snälla att ha ett pass färdigt till kl 8?"

Ja, och så en förklaring till dem också.

Sen var det bara hoppas på det bästa och att Gud skulle vara god.


När jag kom till Arlanda så sprang jag upp till "polisstationen", klev in genom dörren och frågade anfådd om det fanns ett pass till mig här?

En stor polisman kommer fram till mig, spännde ögonen i mig och pekade mot mig med passet som han höll i handen:

"Det här gör du aldrig om!"

"Nää, fl´åt.. " pep jag

Han log mot mig, jag log tillbaks till honom.

Jag fick passet och sprang ner till incheckningen.

Jag tackade aldrig ordentligt, så nu vill jag passa på att göra det.

Tack, skatteverket och arlandapolisen, för mycket god service och samarbete! Underbart! Kyss

 
 
Ingen bild

sarah

18 september 2009 12:57

En sån solskenshistoria - det är uppenbart att detta hände långt innan den gången du hotades om avhysning av säkerhetsvakterna på Arlanda. Det handlade väl om ett pass den gången också vill jag minnas....

 
Ingen bild

Dina

18 september 2009 15:05

Nja... Det handlade mer om dålig service och yttrandefrihet!
En sak som jag lovade mig som ung att jag aldrig skulle säga, mendet stämmer så bra, och som jag säger minst ett par gånger i veckan idag är: Det var bättre förr!

 
Ingen bild

viktoria

19 september 2009 13:55

hahaha "minime" hahaha!
haha, ja de skulle int förvåna mig om ja får me mig allt, och märker i hudik att jag glömt passen hemma haha

 
Ingen bild

Dina

19 september 2009 19:05

Faktiskt, jag skulle inte heller bli förvånad.... *ler*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Dina - 17 januari 2015 14:26

Sommaren och hösten 2014 har inte riktigt varit mitt år. Av många olika anledningar har jag mest försvunnit från joredens yta, känns det som, utom då jag har varit på jobbet, där jag har varit så mycket jag har kunnat. Kanske mest för att slippa ta...

Av Dina - 18 augusti 2014 12:36

Igår var jag bjuden till Yvonne på girllmiddag. Meningen var väl att vi skulle laga mat tillsammans, men jag jobbade till kl 18- och jag tror att verken Yvonne eller hennes mamma hade lust att börja med maten så sent.  Så innan jag ens hade lämnat ...

Av Dina - 14 augusti 2014 22:57

Jag vet inte om det är såhär för alla när man blir äldre eller om det är bara jag. Man vill så gärna träffa och umgås med sina vänner, men tiden räcker inte till... När hamnade jag i den här negativa spiralen och hur tar man sig ur?   Då och då l...

Av Dina - 14 augusti 2014 14:29


Någonting jag aldrig har klarat under hela mitt liv är underklädesshopping. Jag tittar när jag är i butikerna men jag köper nästan aldrig. Bara när jag absolut måste och då blir det mer praktiskt och bekvämt än nåt annat. Kritiken haglar här hemm...

Av Dina - 14 augusti 2014 08:55

Jag har många vänner från Iran, Irak, Kurdistan, ja området däromkring och nästan alla frågar mig varför jag inte färgar med Henna. Och jag vet inte varför, jag bara gör inte det. Mitt hår skulle bli så mycket bättre om jag använde Henna.   S...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards