Alla inlägg den 18 november 2009

Av Dina - 18 november 2009 16:01

Vet ni vad stora dom är?!

Det är ju hopplöst att svälja dem, men nu börjar jag få rutin på det och varje gång jag lyckas utan att hulka känner jag mig som Linda Lovelace. ;-)

  

Av Dina - 18 november 2009 13:06

Ja, jag hade ont och jag vill inte äta hur mycket värktabletter som helst heller så jag bestämde mig för att ta en stärkande promenad.

Tyvärr hade mamma och Mia redan gått hemifrån utan att hjälpa mig på med kläderna.

När jag klätt mig färdigt såg jag ut som en mupp, kläderna var dessutom vridna och sneknäppta.

Jag kom inte i någon jacka, men det var tack och lov inte kallt idag så det räckte med västen.

Vi gick runt spåret, jag och Athos, sen vek vi ner till glasan.

På väg hem därifrån började det att regna.

Gips tycker inte om regn...

Jag har blåst på det med torken, hoppas det gick bra...:-/

Av Dina - 18 november 2009 10:36

Igår var jag tuff och envis och skull inte alls ligga kvar, jag skulle minsann hem!

ont gjorde det inte.

Jag fick med mig två läkemedelspåsar med tre tabletter i varje. Ena med T.Alvedon 1 g och den andra med T. Dexofen 100 mg.

Jag är inte någon nybörjare så jag tog en av varje vid sänggång. Jag har alltså sovit bra inatt.

Men när kl ringde imorse hade både bedövning och smärtlindring släppt... Aoutch!

Jäklar vad ont jag hade. T om gipset kändes tyngre idag. Jag stapplade ut i köket och tog en tablett av varje igen och slände mig på telefonen och ringde för mer smärtstillande.

Dom tyckte jag skulle avvakta till img och ta bara Alvedon. Vi får se. Hoppas det ger med sig, imorgon bitti ska jad till bröstcenret.

Helst inte smärtpåverkad...

Av Dina - 18 november 2009 09:54

Vaknade innan klockan, lite pirrigt var det.

In i duschen och tvätta sig med specialtvålen igen.

Sen iväg till Nacka sjukhus.

Tyvärr så har dom blivit överdrivet försiktiga i och med influensan så Micke motades vid grind.


Tråkigt, tycker jag för är det någon gång man vill ha någon hos sig så är det innan en operation.

Nu fick vi istället ligga där själva.

Men jag var ändå vid gott mod. Äntligen!

Jag fotade mig när jag bytt om till dom fina sjukhuskläderna.

  


Efter operationen vaknade jag av att Mia satt där. Gullisen! Hon gör sin praktik på Nacka sjh och kom ner till mig.

Hon räknades som personal så hon fick komma in.


Jag visste att jag skulle bli gipsad. Men inte att jag skulle få 50 kg gips. Det är så tungt så när jag sträcte ut mig igårkväll så kantrade jag.

Det är så otymligt, jag kan knappt göra något.

Det här ska sitta till den 1 december, då ska jag byta till bättre, mindre och smidigare gipsskena.

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards