Alla inlägg den 16 december 2009

Av Dina - 16 december 2009 22:10

But me like...

  

Av Dina - 16 december 2009 21:55

Idag hade vi verkligen fint besök här i Krokis, lilla söta Malte och hans mamma.

Han är så himla söt så man har lust att äta upp honom!

Jag och Mia gjorde ett tappert försök till att få behålla honom men det gick ingen vidare. Hon är lita okamratlig ibland, den där Alexandra...:-)


Malte visade prov på sin  testosteronhalt, så fort han fick ut snoppen i det fria kissade han in sitt revir. T o m det var sååå gulligt!


Vi saknar honom redan!


Tyvärr har jag gjort nåt med min telefon så blixten är försvunnen, men man kan ändå se hur söt han är.

Kom snart tillbaks!

  

Av Dina - 16 december 2009 06:57

För några år sen fick våran katt ungar.

En tjej på mitt jobb, S******, tjatade redan från början att hon ville ha en av dem. Och när det var dags så fick hon en.


Ett år efter det träffar hon en ny pojkvän, utan att nämna något namn, men det var han som senare mördade Veronica, och han störde sig på katten.

Men istället för att kontakta mig och ge mig tillbaka katten så stoppar dom den i en kattbur och slänger den i havet så katten drunknar. F ö inte långt ifrån vart han sen mördar den stackars mamman, Veronica.

Allt vet jag!


När jag får veta om katten har S***** slutat på mitt jobb och jag hade ingen kontakt med henne.

Men jag lät hälsa via gemensamma bekanta att jag var inte glad.

Även om det inte var hon som slängde katten överbord så är det hon i mina ögon som är kattmördaren för det var hon som fick katten.


Gick för en stund sedan in på facebook och såg att hon har sickat mig en vänförfrågan??? Är hon dum, eller?!

Skulle inte tro det, va!!!!


God forgives, I don´t.



Av Dina - 16 december 2009 05:32

Somnade sent, vaknade tidigt.

Kl var nog strax efter 03:30 när jag vaknade, pigg som 17.

Är inte trött längre, och hur skulle jag kunna bli det, jag tröttar ju inte ut mig precis. Men det här har rubbat min sömn. Somnar tidigast vid 2-tiden vaknar vid 4, ligger och snurrar och lyssnar på radion till 8 ungefär, då somnar jag om och sover till efter 10... och allt blir en ond cirkel.

Så, idag bestämde jag mig för att kliva upp när Micke gjorde det.

När kl närmade sig 5:30 och Micke gick stod jag i köket och fixade kaffe och slötittade ut genom fönstret.

Jag undrade varför Micke stod och skottade framför grannarna på andra sidan vägen.

Jag tittade ordentligt och såg då att det inte var Micke utan grannen Bror som bor snett mitt emot.

Han måste ha gått ut redan vid 5-tiden och börjat skotta...

Han är pensionär och har också hur mycket tid som helst.

Då slog det mig; är detta vad som väntar mig när jag slutar arbeta för gott.

Kommer jag gå upp med tuppen och skotta hos mina närmaste grannar bara för att få tiden att gå?!


Men medans jag skriver det här går det upp för mig att jag kommer aldrig bli så sysslolös.

Jag har ju mina söner... Dom kommer nog se till att deras stackars mamma kommer ha att göra, jaaaaa-a då!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards