Alla inlägg under juni 2009

Av Dina - 17 juni 2009 08:33

Mitt hår är inget lätt hår. Förutom att jag har mycket tunna hårstrån har jag världens volym i håret också.

Det tycker nog de flesta är bra,men när ens hårstrån är som silke är volym inte det man direkt önskar sig...

Fördelen med mitt hår är att det är lätt att göra frisyrer med det. Och frisyren håller. Detta OM frisören kan klippa. Dom flesta kan det. Och dom gångerna jag inte varit riktigt nöjd när jag gått från frisören, så har jag blivit det när jag kommit hem, duschat och fixat frisyren själv.

Utom två gånger.

Första var för flera år sen. Min ordinare frissa hade träffat en man på annan ort och flyttat så jag hade inte hittat någon ny när Ante, min väninna, rekomenderade en tjej som skulle vara bra. Den här tjejen kände jag i tonåren, vi hade träffats några gånger då så det var kul att se henne igen.

Men besvikelsen var så total när jag gick därifrån. Det var så katastrofalt dåligt att jag inte ens förmådde mig att be henne rätta till sina misstag.

Och snäll som hon var sa hon när jag skulle betala:" För dig Dina, 270 kr."

Jag svarade inte ens. Jag betalade och gick och har aldrig sett henne sen dess.

Jag tillbringade hela dagen efter med att ragga upp en frissa som jag kände förtroende för och som hade en akut tid. Det gjorde jag och den klippningen kostade mig totalt 620 kr. (För båda klippningarna)

Så, när jag trodde att jag skulle komma undan med billigt....

Ante, igen, har länge prisat sin nya frissa.

Och jag måste säga att jag tycker att Ante har varit fin i håret, alltid.

Jag sa innan Max tog studenten att jag måste klippa håret, och hon rekomenderade sin frissa OCH hos hennes frissa kostade det bara 300 kr att klippa sig.

Jag har ju dom senaste åren klippt mig på Salong2under, och varit jättenöjd! Dom är helt suveräna!

Så det var med stor motvillighet jag lät mig övertalas.

Jag gick dit. Och jag tror inte jag varit så här missnöjd sen då jag gick med Ante förra gånger.

Max var inte så jättenöjd heller att jag skulle komma till hans studenten såhär, men då fanns det inte tid att göra något åt det.

Idag har jag äntiligten fått tid på 2 under.

Så, igen, där jag trodde jag skulle få fixa frisyren med 300 kr, kostar det mig nu 750. Bra Dina!

Som dom säger: Den snåle spar och Fan tar....

Av Dina - 16 juni 2009 09:28

Naturligtvis, jag började ju jobba igår så varför skulle inte solen titta fram nu?!

Men jag är inte så bitter som jag låter. Jag är faktiskt gald. Var så himla trött på regnet.

Men snacka om livets ironi. Igår på förmiddagen regnade. Sen blev det uppehåll men grått. När jag gått min runda med Athos i skogen och i stort sett var spåret runt så tittade solen fram. Klart den gjorde, det var ju två timmar kvar tills jag skulle cykla till jobbet...:-/

Idag är jag faktiskt ledig och solen skiner. Känns som om man fått ett litet tröstpris ändå, när jag inte fick sol på semestern, får jag det på min lediga dag...

Jag hoppas att detta håller i sig och att det når Sollefteå i helgen.

Ska ju på bröllop där då... :-)

Av Dina - 14 juni 2009 20:19

Dom flesta känner väl till Ernst från tv programmet "Sommartorpet". Här följer några citat som våran gemytlige Ernst har kläckt ur sig...:

*Här sitter jag och känner in rummet.


* Åh, kära nån, vilken dag. Jag är full av intryck.


*Färgen får det att brumma som en liten humla i mitt bröst.


* Det här fönstret ger väldigt skön kontakt mellan ute och inne. Det är som om att ute och inne vill varandra någonting.


* Jag har mött libbstickor som tittat mig i ögonen.


* Det blir som ett vattenfall av ek.


* Jag är nog den som gett plexiglaset ett ansikte.


* Se så vackert stenen tar emot oljan.


* Man blir lite varm i hjärtat när man sitter framför ett så här gammalt hus.


* Här kommer huset att trivas bra, här kommer jag att trivas bra. Och vad kan det bli då? Jo, bara bra.


* Färgen är som en mogen äldre kvinna som klarar sig på egen hand.


* Hjärta, hjärna, i nån skön förening där.


* Först karamar jag alla i familjen - sedan ställer jag mig vid spisen.


* När man var liten var man inte riktigt trygg med tomten.


* Vad är det som gör att vissa granar faktiskt bestämmer sig för att bli julgranar och andra bara är fula.


* Någon har tittat på mossa och gjort ett tyg av det!


* Nu kan jag inte vara kvar här längre. Jag börjar få sådana här konstiga ögon. Jag ser en massa möjligheter.


Av Dina - 14 juni 2009 19:15

Äntligen! Vi har bott här i 5 år och nu ska vi fixa till sovrummet.

Jag har aldrig gillat dom orangea tapeterna på väggarna. Dessutom är garderobsdörrarna standarduppsättning a la 70-tal, d v s grå. *Lovely*

Vi har redan för två veckor sedan köpt ny sänggavel och sängbord. Igår var vi och köpte byråer.

Idag har vi åkt runt till hur många affärer som helst för att hitta tapeter.

När vi för typ tre år sen pratade om tapeter till sovrummet var vi inte på något som gick i rött. Men eftersom vi ändrade åsikt om sänggavel så tyckte jag inte att rött passade med dom vi köpt. Och som vanligt när Micke och jag ska inreda så blir det stora hetsiga diskusioner.

När vi varit i princip varenda affär från Bahaus i Länna till Coop bygg ute på Värmdö så hittade vi tillslut tapeter som vi kunde enas om.

Jag var uppriktigt sagt inte 100 när vi köpte dem. Men ju mer jag ser på dem dessto mer gillar jag dem.

Dom här tapeterna är väldigt vågade för att vara mig. Men väldigt intressanta. Kan knappt bärja mig att få upp dem.

Vi kom iallafall hem vi 16-tiden, då har vi alltså varit ute sen innan 12.

Vi har tömt sovrummet och flyttat ut våran säng i vardagsrummet.

Imorgon sätter vi igång.

Spännande!


Av Dina - 13 juni 2009 20:50

Mitt ex har skaffat sig en ny familj. Och alla i den familjen är unikum.

Detta säger jag inte som ett bittert ex, för det är jag inte, det var länge sedan vi separerade och vi har alltid varit goda vänner. Men hans nya familj är en gåta, jag kan nog tala för alla som träffat dem.

Igår gifte sig Uffes (mitt ex) sambos syster sig. Uffe, hans sambo och hennes föräldrar skulle slå följe till bröllopet. När brudens föräldrar anländer till mötesplatsen kom dom bärandes på en stor trunk och varsit medspö.

Uffe frågar om det var någon speciell sed man hade i Kina, som dom kommer ifrån, att man tar med sig fisketillbehör till bröllopet men får till svar att föräldrarna täkte fiska sen, när dom ändå var i stan....

Eehhh, deras dotter gifter sig och dom kunde ändå tänka på att få med sig fiskeredskap på den stora dagen...

Och planerade att gå och fiska sen...

Jag är mållös....

Och full i skratt. Många av oss har sett "Mitt stora feta grekiska bröllop" och skrattat åt kulturkrocken som är i den.

Jag skulle vilja vara med och se brudgummens föräldrars och släkts, som är svenskar, min är brudens föräldrar klampar in tre minuter innan bröllopets början med fiskedon.

Priceless!

Av Dina - 12 juni 2009 20:44

Ibland undrar man. Idag har mina tankar gått till min exmans nya svägerska.

Hon har gift sig idag. Utomhusbröllop... Jag tror det var i Hagaparken.

Dom kunde inte haft mer otur med vädret.

Om en vecka ska jag på bröllop hos Vickan och Daniel. Det är också utomhus. Jag hoppas verkligen det blir åtminstonde uppehåll.

Nej, jag hoppas det blir stålande väder!

Men för säkerhets skull har jag börjat titta på sådana där regnaställ som ser ut som en poncho med huva. Ett genomskillnigt så att man ser att man klätt upp sig dagen till ära...

Jag vill citera min gode vän Lokman, han sa: Dina, jag har bott i Sverige i 15 år och en sak har jag lärt mig om svenskarna: Man kan aldrig lita på deras väder..

Han har så rätt. Vill man vara på den säkra sidan ska man nog åka till ett land mer söderut. Då får man garanterat sol. Det är dessutom en utmaning att stå brud i 43 graders gassande sol... :-)

Av Dina - 12 juni 2009 13:29

Jag har fyra dagar kvar på min semester och allt verkar gå emot mig.

Först vädret och jag tror inte jag behöver kommentera det ytterligare....

Sedan så såg jag att F&S har slutat med dansen på lördagarna över sommaren?!

Var det något jag sett fram emot så var det att få gå på dansen imorgon bitti. Illa...:-(

Och nu är dom här. Ormarna. Dom har säkert varit här ett tag, men dom har hållit sig gömda. Dom har väl inte gillat vädret dom heller.

Men detta var vad som välkomnade mig på stigen i Krokisskogen när jag skulle rasta Athos. Bilden är inte min då jag inte hade sinnesnärvaro att fota själv...

Av Dina - 12 juni 2009 09:42

Jag var inne på AIK-bloggaren Loves sida.

Om ungen är bara 11 år måste jag säga att jag är grymt imponerad av Love!

Så engagerad och duktig!

Jag blev glad. Tack Love! :-)

/Dina

http://aik-.bloggagratis.se

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards