Alla inlägg under januari 2012

Av Dina - 5 januari 2012 20:56

Efter att ha svullat från Jul till nyår fick det vara nog.

Efter linssoppa som jag åt i två dagar med lite spaghetti och köttfärssås som side disch :-/, så tänkte jag fortsätta min nyttiga bana genom att laga bönbiffar.

Hittade ett recept på Arla som lät jättegott, men som visade sig bli värsta katastrofen! Smaken var det inget fel på, men dom måste ha skrivit fel på måtten, för jag gjorde precis som det stod.

Det började bra..

 

Tre biffar i stekpannan.

Men jag tyckte att när jag formade dem att det inte kändes bra, och så rätt jag hade! När jag skulle vända eländerna så blev det bara hullerombuller av det hela..

 

Smaken var det fortfarande inget fel på, men utseendet...  


Micke och Oliver hade redan när dom såg matlistan sagt att dom inte ville ha bönbiffar, så snäll som jag är hade jag gjort kyckling i röd curry till dem. Så när jag stod och lagade Mias och min mat var jag så hungrig så jag brydde mig inte att min tallrik såg ut som "en fredagskväll på Slussen", jag åt ändå!

 

Jag lägger inte ut nåt recept eftersom det blev som det blev.

Jag får exprimentera lite först till rätt konsistans.

Det är inte första gången ett recept från Arla har blivit såhär, provlagar dom inte själva först?

Mat

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards